De fem hovedområder
1.
Kvalitet
2.
Kompetence
3.
Samarbejde
4.
Engagement
5.
Udvikling
– er hjørnestenene i Ørskov Gruppens værdier
Værdier opererer på følgende tre niveauer:
- i forhold til arbejdet, hinanden og opgaveløsninger.
- i forhold til kunden, produktet eller ydelsen.
- i forhold til samarbejde med vores underleverandører og den øvrige omverden.

Kvalitet er for os, at
- vi leverer den aftalte ydelse til den aftalte tid.
- vi viser respekt for vores kunder, samarbejdspartnere og kolleger.
- vi behersker eget arbejdsområde, har kendskab til andres og forstår egen indsats som en del af den samlede organisations opgaveløsning.
- vi har fælles ansvar for effektivitet og kvalitet i opgaveløsning.
- vi arbejder professionelt inden for de mål og rammer, der er besluttet.
- vi følger op på vores mål for at blive bedre.
- vi ved, at kvalitet i arbejdet giver arbejdsglæde.

Kompetence er for os, at
- vi i adfærd og handling er os fuldt bevidst om værdier af egen og andres indsats.
- vi anser gensidig tillid som en væsentlig forudsætning for kreativitet og åbenhed.
- vi træffer kvalificerede beslutninger indenfor de givne mål og rammer gennem kompetencer og ansvar.
- vi har veldefinerede mål, der er synlige og forståelige for den eller dem, der har ansvaret.
- vi har et miljø, der fremmer faglig og personlig udvikling med fælles ansvar, for hele tiden at blive dygtigere og at dele vores viden med andre.

Samarbejde er for os, at
- vi er åbne for dialog og forpligtede til at sige både til og fra.
- vi holder aftaler og respekterer trufne beslutninger.
- vi har indflydelse på og fælles ansvar for at opfylde Ørskov Gruppens visioner.
- vi har respekt for, at vi har forskellige evner og viden samt er forskellige som mennesker, og at denne forskellighed bruges konstruktivt.
- vi hjælper og bakker hinanden op, og ingen er nok i sig selv.
- vi giver og modtager saglig kritik på en konstruktiv måde.
- vi indimellem spiser sammen for at dele oplevelser fra dagen, arbejdsmæssigt og privat.
- vi ved, fællesskab skaber livskvalitet også ud over arbejdsfællesskaber.

Engagement er for os, at
- vi deltager aktivt i drøftelser og beslutninger.
- vi tager initiativ, bidrager med nye idéer og finder løsninger sammen.
- vi er optaget af, at alle trives på jobbet og er forpligtigede heraf. Om ikke andet så ved at påvirke den/dem der har mulighed for at gennemføre evt. ændringer.
- vi værdsætter og respekterer andres arbejde og indsats, og ved vi ikke selv kan gøre det bedre.
- vi taler med og til hinanden, – ikke om hinanden.
- vi har et ansvar for at realisere mål og strategier.
- vi fremmer et positivt omdømme for Ørskov Gruppen.
- vi skaber organisatoriske rammer med plads til kreativitet og fleksibilitet. Vi søger ikke lighed, men tager udgangspunkt i den enkeltes livssituation.

Udvikling er for os, at
- vi stræber efter, at både den enkelte og organisationen yder det optimale. Derfor er ”godt nok” ikke nok.
- vi deltager aktivt i at udvikle mennesker, strategier og resultater.
- vi sætter ambitiøse mål for faglig og personlig udvikling, således at vi fortjener at blive kaldt professionelle.
- vi stræber efter, at alle menneskelige ressourcer i organisationen anvendes i opgaveløsningen på tværs af faglige interesser, hvis det i perioder tjener Ørskov Gruppens vision.

I forhold til vores omverden vil vi arbejde for disse hovedområder
- Ørskov Gruppen skal være vore kunders foretrukne og professionelle samarbejdspartner. Nogen man er trygge ved.
- Ørskov Gruppen skal være en kvalificeret og troværdig sparringspartner på alle områder og niveauer hos vore kunder.
- Ørskov Gruppen skal være rationelle og ikke spilde kundernes tid.
- Ørskov Gruppen skal fungere som videnscenter og dermed altid have nye afprøvede løsninger med til kundemøder.
- Ørskov Gruppen overholder aftaler om pris, kvalitet og levering i forhold til indgåede aftaler.
- Ørskov Gruppen betragter altid kunden som en ven og handler derefter, uden at det går ud over den stolthed man føler for Ørskov Gruppen.

I forhold til vores egen organisation vil vi stræbe efter disse hovedområder
- Ørskov Gruppen anvender den viden, der er nødvendig for at løse en opgave og evaluerer løbende opgaver i forhold hertil.
- Ørskov Gruppen skaber mulighed for samt forventer kompetenceudvikling og videndeling for ledere og medarbejdere.
- Ørskov Gruppen prioriterer et psykisk og fysisk sundt arbejdsmiljø med mennesket og tryghed i centrum.
- Ørskov Gruppen skaber øget sammenhæng mellem medarbejdernes arbejdsliv og privatliv, så vidt det er muligt, uden at det går ud over helheden.
- Ørskov Gruppen arbejder mest muligt decentralt, så vidt muligt i teams, uden at miste Ørskov Gruppens samlede fælles sigte og idégrundlag.
